Blogg, Featured, Livsstil

Treningstips for ditt tegn

Synes du at det er vanskelig å komme i gang med trening? Det synes i hvert fall jeg, og derfor valgte jeg å dra til varmere strøk for å få opp energien og motivasjonen. Typisk for meg som er født i Løvens tegn å like varmen. Sjekk  hvilken type trening passer best for deg – basert på stjernetegnet ditt.

Væren, 21. mars – 20. april

Den beste mosjonsformen for deg er intens og krevende. Du liker risikofylt sport som klatring eller racerbilkjøring. Men også rask jogging og terrengsykling gir deg adrenalinkick.

Tyren, 21.april – 21.mai

Du har ”grønne fingre” og trives med hagearbeid, men den beste mosjonsformen for deg er dans. Da vil den estetiske romantikeren i deg slå ut i full blomst. Grasiøs og rolig dans er å foretrekke, og du vil uten tvil få stor utbytte av sensuell magedans.

Tvillingene, 22. mai – 21. juni

Det er gruppetrening på helsestudio som passer best for deg; gjerne også yoga eller Pilates. Sport som krever en treningspartner som for eksempel tennis kan også gi deg mye glede.

Krepsen, 22.juni – 22 juli

Trening i team passer best for deg. Derfor kan du finne mye glede i svømming og saling. Vannaerobic er også en treningsform som passer for deg.

Løven, 23. juli – 23. august

Du elsker aktiviteter hvor det er spenning og fart, men også hvor du kan vise deg frem og treffe nye mennesker. Fitness, dans, qi gong og alpint er aktiviteter som passer best for deg.

Jomfruen, 24. august – 23. september

Hatha yoga avspenner og avstresser sinnet. All form for kondisjonstrening er veldig bra for deg, men sørg for å sette deg realistiske mål, slik at du unngår skuffelse. Du er kjent for å stille ganske høye, i perioder urealistiske, krav til deg selv.

Vekten, 24. september – 23. oktober

Du bør fokusere på gruppetrening i rolig tempo. Elegant, moderne helsestudio med utvalgt klientell er det rette treningsstedet for deg. Kanskje kan du ha en treningspartner, eller venninne, men vær forsiktig med all praten for da kan du lett glemme mosjonen. Å gå på skøyter og golf er også gode treningsformer for deg.

Skorpionen, 24. oktober – 22. november

Du liker konkurransesport hvor du også kan involvere strategisk tenkning. Gode treningsformer for deg kan være kick-boksing, alle typer kampsport og lang distanse løping. Krevende yoga som ashtanga kan også gi deg adrenalin kick.

Skytten, 23.november – 21. desember

Du er opptatt av å ferdes i naturen, elsker utendørsaktiviteter og trenger massevis av trening. Med dine sterke ben og lår, er nok sykling, alpint og langrenn de beste treningsformene. Å kjøre off piste alpint vil gi deg mest glede. Din frihetstrang kan føre deg av sted på jakt etter nye eventyr og du elsker å reise til fjerne verdensdeler.

Stenbukken, 22. desember – 20. januar

Fotturer og klatring er tiltrekkende for fjellgeiten i deg, og dekker behovet for å utfordre deg selv. Jogging og terrengsykling er også gode treningsformer, spesielt hvis de er tidskrevende.

Vannmannen, 21. januar – 18. februar

Ekstremsport og fallskjermhopping tiltaler deg. Du elsker spenning og er villig til å prøve alt, i hvert fall en gang. Du misliker begrensninger og har lett for å kjede deg. Gjør ditt beste for å unngå rutinepreget trening.

Fiskene, 19. februar – 20. mars

 

Den beste treningsform for deg er svømming, surfing og yoga. Som den fødte romantikeren har du en forkjærlighet for musikk, og dans og aerobic kan også gi deg mye glede og være gode aktiviteter for deg.